menu close arrow_back_ios arrow_back_ios person_add home

Regulacyjna rola diety w zaburzeniach endokrynnych

Nadmierna zawartość tkanki tłuszczowej powoduje większą konwersję testosteronu do estradiolu, co może być przyczyną wtórnego hipogonadyzmu. Dodatkowo wzrost stężenia leptyny wpływa na zmniejszenie produkcji testosteronu przez komórki Leydiga9.

Schorzenia endokrynne to zaburzenia dotyczące układu hormonalnego, czyli układu pełniącego kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu ludzkiego. Dysfunkcje układu nerwowego powodują występowanie wielu różnych schorzeń i objawów, w tym m.in. neurologicznych (np. zaburzenia chodu czy zaburzenia funkcji poznawczych)1-2.

dr n. o zdr. Karolina Kulik-Kupka

Dietetyk ,doktor nauk o zdrowiu z doświadczeniem w dietetyce onkologicznej, żywieniu w chorobach endokrynologicznych, wsparciu pacjentów z chorobami nerek oraz dietetyce pediatrycznej. Łącząc praktykę kliniczną z badaniami naukowymi tworzy spersonalizowane zalecenia żywieniowe wspierające zdrowie pacjentów. Jeste autorką wielu publikacji i aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych, dzieląc się swoją wiedzą i pasją do zdrowego stylu życia.