Hipoglikemia reaktywna – okiem dietetyka praktyka

Hipoglikemia jest to zbyt niskie stężenie glukozy we krwi u osób niechorujących na cukrzycę. Może występować u dzieci, a także u osób dorosłych z prawidłową masą ciała, jak i nadwagą. W grupie ryzyka będą także pacjenci po zabiegach operacyjnych przewodu pokarmowego oraz bariatrycznych. U chorych z tym rodzajem zaburzeń istotne będzie wprowadzenie odpowiednich zmian w sposobie odżywiania.

...Chorzy czasami dodatkowo zgłaszają objawy niespecyficzne, takie jak: przewlekłe zmęczenie, zaburzenia koncentracji, nadpotliwość, osłabienie, bóle głowy, nerwowość, stany lękowe, a nawet zaburzenia depresyjne. Istotne jest to, że epizody niedocukrzenia nie występują na czczo i po wysiłku fizycznym...

Mariola Klocek-Kopacz

Magister Zdrowia Publicznego z specjalnością dietetyka. Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Na co dzień pracuje w Klinicznym Oddziale Otyłości dziecięcej i chorób kości w Szpitalu Miejskim w Tychach, gdzie zajmuje się edukacją żywieniową dzieci, nastolatków oraz ich rodzin z chorobą otyłościową. Dodatkowo posiada długoletni staż pracy zawodowej z pacjentami chorującymi na cukrzycę.