menu close arrow_back_ios person_add home

PRACA ONLINE MA SENS!

Dietetyk kliniczny, twórca marki dietetycznej MajDiet, autorka webinarów, e-booków z gotowymi dietami i przepisami, wyzwań łączących setki kobiet. Wartościowe materiały, które publikuje w social mediach cieszą się dużą popularnością. Roksana Środa – opowiada m.in. o tym, jak rozwinęła firmę ciągu dwóch lat, dlaczego pracuje tylko zdalnie, a jej pacjenci to wyłącznie kobiety, dlaczego dzieli się wiedzą, jak zbudowała pozycję eksperta i jak zacząć działać w social mediach.

Jest Pani dietetykiem, który ma za sobą spore doświadczenie związane z zaburzeniami odżywiania, choruje Pani również na niedoczynność tarczycy i PCOS. Czy te doświadczenia pomagają Pani w pracy? Czy mają duży wpływ na to, co Pani robi i jak edukuje ludzi?
Moja specjalizacja związana jest z tym, z czym sama się borykałam i borykam do tej pory, bo jak Pani wspomniała choruję na niedoczynność tarczycy od wielu, wielu lat. Choruję też na PCOS i miałam również problemy jelitowe, stwierdzono u mnie IBS i rzeczywiście tym zajmuję się na co dzień. Pracuję głównie z pacjentami mającymi właśnie takie problemy. Moje pacjentki uważają, że nie podchodzę do nich w stu procentach jak dietetyk do pacjenta, tylko po prostu rozumiem, z czym one się borykają i jaki to ma wpływ na ich życie, funkcjonowanie, samopoczucie, bo sama przez to przechodziłam i przechodzę.

To sprawia, że budzi Pani większe zaufanie?
Mam taką nadzieję.

Kim jest Pani klient?
Jest kobietą w przedziale wiekowym 18–35/40 lat, głównie z takimi pracuję. Sto procent moich pacjentów stanowią kobiety. W ostatnim czasie też dość mocno zawęziła się tematyka mojej pracy. Bardzo dużo treści przygotowuję pod kątem osób, które borykają się z problemami jelitowymi, zaburzeniami hormonalnymi i sądzę, że to też widać, bo bardzo duża część dietetyków odsyła do mnie pacjentów, którzy mają problemy jelitowe.

Jest Pani nietypowym dietetykiem, bo nie przyjmuje Pani pacjentów w gabinecie – stacjonarnie.
Tak! Nie mam gabinetu i nie planuję mieć. Od początku działałam tylko online, i wbrew pozorom przynosi to moim pacjentkom więcej korzyści niż wizyty w gabinecie. Na początku 2020 r. miałam bardzo krótki incydent pracy stacjonarnej w gabinecie, który trwał od stycznia do połowy marca, do momentu, kiedy zaczęła się pandemia. Śmieję się, że to był taki znak, bo to totalnie nie jest moja bajka, absolutnie nie czuję się w pracy stacjonarnej. Uwielbiam pracować zdalnie i uważam, że to jest moja bajka, więc śmieję się, że pandemia tylko mi to uświadomiła i teraz cały czas pracuję online, i tak już zostanie, nie planuję już żadnej działalności stacjonarnej i otwierania gabinetu.

Dietetyk kliniczny, twórca marki dietetycznej MajDiet, autorka webinarów, e-booków z gotowymi dietami i przepisami, wyzwań łączących setki kobiet. Wartościowe materiały, które publikuje w social mediach cieszą się dużą popularnością. Roksana Środa – opowiada m.in. o tym, jak rozwinęła firmę ciągu dwóch lat, dlaczego pracuje tylko zdalnie, a jej pacjenci to wyłącznie kobiety, dlaczego dzieli się wiedzą, jak zbudowała pozycję eksperta i jak zacząć działać w social mediach.

Chcesz przeczytać więcej?

Pełna treść artykułu, wraz z załącznikami do pobrania, dostępna jest dla prenumeratorów czasopisma, po zalogowaniu się.