Postanowienia ogólne
- Przyjmowanie do publikacji Reklam oraz zamieszczanie ich w Czasopismach dokonywane jest na podstawie zawartej pomiędzy Wydawcą a Zamawiającym umowy, której przedmiotem chociażby w części jest publikacja Reklamy w Czasopismach, lub na podstawie odrębnego Zamówienia podpisanego przez upoważnionego przedstawiciela/przedstawicieli Zamawiającego, zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawnymi.
- W przypadku zawarcia z Zamawiającym umowy, której przedmiotem chociażby w części jest publikacja Reklamy w Czasopismach, w pierwszej kolejności mają zastosowanie postanowienia tejże umowy. W zakresie nieuregulowanym umową obowiązują postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Materiały przekazane do publikacji Reklamy muszą spełniać wymagania określone przez Wydawcę w Zamówieniu i Specyfikacji technicznej
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za formę i treść publikowanych reklam. Jednocześnie Wydawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia lub odmowy publikacji albo też do wstrzymania publikacji reklamy:
- jeżeli treść lub forma Materiałów reklamowych lub Reklamy jest sprzeczna z niniejszym Regulaminem, prawem, dobrymi obyczajami oraz normami wiążącymi Wydawcę, w szczególności Kodeksem Dobrych Praktyk Wydawców Prasy i Kodeksem Etyki Reklamy;
- jeżeli osoba trzecia, właściwy organ lub instytucja powołana do czuwania nad przestrzeganiem zasad etyki mediów lub etyki reklamy zgłosiły zastrzeżenia lub roszczenia wobec Wydawcy dotyczące Materiałów reklamowych lub publikacji Reklamy;
- jeżeli Materiały reklamowe lub Reklama stanowi konkurencję dla działalności prowadzonej przez Wydawcę lub podmioty z nim powiązane;
- jeżeli Materiały reklamowe lub Reklama zostały przygotowane niezgodnie z wymaganiami zawartymi w Specyfikacji Technicznej;
- jeżeli Materiały reklamowe lub Reklama jest sprzeczna z profilem Czasopisma lub linią programową Czasopisma i/lub Wydawcy;
- jeżeli Zamówienie dostarczone Wydawcy zostało podpisane przez osoby nieupoważnione do reprezentowania Zamawiającego;
- jeżeli brak jest możliwości publikacji Reklamy przez Wydawcę w terminie wskazanym przez Zamawiającego;
- jeżeli Reklama wyczerpuje przesłanki materiału redakcyjnego w rozumieniu obowiązujących przepisów ustawy Prawo prasowe, Kodeksu Dobrych Praktyk Wydawców Prasy i/lub Kodeksu Etyki Reklamy;
- opóźnienia zapłaty należnego Wydawcy wynagrodzenia za publikację jakiejkolwiek Reklamy Zamawiającego w terminie określonym we właściwym dokumencie;
- wystąpienia Siły Wyższej.
- Zamawiający zapewnia, że posiada (lub ewentualnie, że współpracująca z nim agencja reklamowa lub dom mediowy posiadają) pełnię praw autorskich do dostarczonych Materiałów reklamowych oraz Reklamy, w szczególności do zawartych w nich znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz wzorów użytkowych, projektów lub dzieł, do których prawa autorskie służą innym podmiotom, lub jest upoważniony (lub ewentualnie współpracująca z nim agencja reklamowa, dom mediowy są upoważnione) przez podmioty uprawnione do wykorzystania dostarczonych materiałów w zakresie określonym w Zleceniu Reklamy. Zamówienie reklamy jest równoznaczne z oświadczeniem, że powyższy obowiązek jest spełniony zaś ogłoszenie zarówno co do formy, jak i treści nie jest sprzeczne z prawem lub/i zasadami współżycia społecznego.
- W przypadku gdyby w wyniku publikacji reklamy Wydawca poniósł jakąkolwiek szkodę z tytułu roszczeń osób lub instytucji, których prawa zostały naruszone wskutek tej publikacji, Zamawiający jest zobowiązany naprawić szkodę w całości łącznie z kosztami postępowań spornych, kosztów zastępstwa procesowego i innych wydatków Wydawcy poniesionych w związku z roszczeniami osób trzecich.
- Celem opublikowania Reklamy w konkretnym numerze czasopisma Zamawiający przesyła Wydawcy podpisany oryginał lub fax Zamówienia. Warunkiem publikacji Reklamy jest przesłanie przez Zamawiającego podpisanego oryginału, faxu lub skanu (za pośrednictwem poczty elektronicznej) Zamówienia uzgodnionego uprzednio z Wydawcą oraz wykonanie przez Zamawiającego jego postanowień.
- Na żądanie Wydawcy, Zamawiający jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających dane wskazane przez Zamawiającego w Zamówieniu lub których Zamawiający nie podał w Zamówieniu. W przypadku składania Zamówienia przez pośrednika (agencję reklamową, przedstawiciela, brokera, itp.), pośrednik zobowiązany jest na żądanie Wydawcy do przedstawienia dokumentu uprawniającego do wykonywania przez niego czynności w imieniu Klienta/Reklamodawcy w zakresie, co najmniej określonym w Zamówieniu. Pośrednik posiada prawa i obowiązki wynikające z niniejszego Regulaminu, jak i z szczegółowego Zamówienia oraz ponosi odpowiedzialność tak jak jego Klient/Reklamodawca.
- Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia Reklamy w terminie określonym w Zamówieniu w postaci wskazanej w Specyfikacji technicznej, stanowiącej załącznik do Zamówienia. W przypadku dostarczenia Reklamy nieodpowiadającej wymaganiom technicznym określonym w Specyfikacji technicznej Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wydrukowanie Reklamy. Wszelkie dodatkowe koszty wynikłe w związku z niewłaściwie przygotowanymi Reklamami obciążają wyłącznie Zamawiającego. Wydawca zastrzega sobie prawo, według własnego uznania, do nieprzyjęcia niewłaściwie przygotowanych Reklam lub, za zgodą Zamawiającego i na jego wyłączną odpowiedzialność, do realizacji Zamówienia przy wykorzystaniu niewłaściwie przygotowanych Reklam. Wydawca zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia Reklam dostarczonych po terminie określonym w Zamówieniu jak również do obciążenia Zamawiającego karą umowną w wysokości 100% wartości zamówionej Reklamy (wskazanej w zamówieniu). Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za nieopublikowanie Reklamy w numerze Czasopisma wskazanym w Zamówieniu w przypadku Reklam dostarczonych po terminie określonym w Zamówieniu.
- W przypadku Reklamy projektowanej przez Wydawcę na zlecenie Zamawiającego, Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia w terminie określonym w zaakceptowanym przez Wydawcę Zamówieniu tekstu (na nośniku elektronicznym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej) w postaci pliku tekstowego, broszur reklamowych wraz z koniecznymi adnotacjami, zdjęciami, obrazkami, logotypami, itp. (dalej „Materiały reklamowe”). W przypadku niedostarczenia we wskazanym terminie niezbędnych Materiałów reklamowych lub dostarczenia Materiałów reklamowych nieodpowiadających wymaganiom określonym w Specyfikacji technicznej Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za nieopublikowanie Reklamy w numerze Czasopisma wskazanym w Zamówieniu. Reklama zostanie opublikowana po zaakceptowaniu jej projektu przez Zamawiającego, przy czym niezgłoszenie uwag w przeciągu 2 dni od dostarczenia Zamawiającemu w formie mailowej, faxem lub pocztą projektu Reklamy wykonanego przez Wydawcę jest równoznaczne z jej akceptacją przez Zamawiającego.
- W przypadku, gdy przedmiotem Zamówienia jest zamieszczenie próbek, insertów, wrzutek reklamowych produktu, powyższe będą dostarczone na koszt i ryzyko zamawiającego w terminie i pod adres wskazany przez Wydawcę.
- Jeśli materiały graficzne mają być zwrócone Zamawiającemu, należy to wyraźnie zaznaczyć w zleceniu.
- Aby zmienić Reklamę w czasie realizacji Zamówienia, tj. po dostarczeniu Wydawcy podpisanego Zamówienia, Zamawiający zobowiązany jest dostarczyć nowe Materiały reklamowe lub nową Reklamę nie później niż w terminie określonym w Harmonogramie i/lub w Zamówieniu. W przeciwnym wypadku opublikowana zostanie dotychczas dostarczona Reklama. W przypadku zlecenia projektu nowej Reklamy do wykonania przez Wydawcę stosuje się odpowiednio zasady z punktu 10.
- O ile będzie to niezbędne do wykonania Zamówienia, w celu prawidłowego wykonania Zamówienia przez Wydawcę na rzecz Zamawiającego, wraz z przekazaniem Wydawcy Materiałów reklamowych i/lub gotowej Reklamy Zamawiający nieodpłatnie zezwala Wydawcy na korzystanie z tychże materiałów reklamowych, w zakresie niezbędnym do wykonania Zamówienia, w szczególności do:
- utrwalania i zwielokrotniania materiałów reklamowych, w tym wytwarzania określoną techniką ich egzemplarzy, co obejmuje w szczególności technikę drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz technikę cyfrową,
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami materiałów reklamowych, na których je utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału materiałów reklamowych albo ich egzemplarzy,
- w zakresie rozpowszechniania materiałów reklamowych w sposób inny niż określony w pkt b. powyżej – odtworzenie, a także publiczne udostępnianie materiałów reklamowych w taki sposób, aby każdy mógł mieć nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym w Internecie, w szczególności opracowania materiałów reklamowych, w szczególności tłumaczenie, przeróbka oraz ich adaptacja.
Płatności
- Za zamieszczenie w Czasopiśmie Reklamy, Insertu lub innych form reklamy wymienionych w niniejszym Regulaminie i/lub Zamówieniu, Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wydawcy wynagrodzenie zgodnie z aktualnym Cennikiem, stosownie do kalkulacji przedstawionej w zaakceptowanym przez obie strony Zamówieniu.
- Ceny podane w cenniku reklam dotyczą zajętych powierzchni reklamowej oraz materiałów gotowych do druku. W przypadku opracowania graficzno-technicznego lub wykonania graficznego projektu reklamy według dostarczonych wytycznych (o którym mowa w pkt 10 Regulaminu), Zamawiający ponosi dodatkowy koszt, ustalany indywidualnie w zależności od powierzchni reklamowej oraz złożoności grafiki.
- W przypadku Zamówienia obejmującego publikację Reklamy w kilku numerach wybranego magazynu Wydawca zastrzega sobie prawo do zażądania od Zamawiającego odrębnego Zamówienia dla każdej publikowanej Reklamy.
- W przypadku firm rozpoczynających współpracę z Wydawcą lub takich, które w przeszłości nieterminowo regulowały jakiekolwiek należności względem Wydawcy, zastrzega on sobie prawo zażądania dokonania zapłaty z góry, w terminie do pięciu tygodni przed datą publikacji Reklamy.
- Za zamówioną Reklamę Zamawiający zobowiązany jest zapłacić Wydawcy ustalone wynagrodzenie po publikacji Reklamy, na podstawie wystawionej faktury VAT, w terminie wskazanym na fakturze lub Zamówieniu.
- Termin płatności liczony jest od dnia wystawienia faktury. Za termin zapłaty uważa się datę uznania rachunku bankowego Wydawcy.
- W przypadku nieuregulowania płatności za Reklamę w ustalonym terminie, Zamawiający zobowiązuje się zapłacić odsetki w wysokości odsetek ustawowych za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.
- W przypadku zalegania przez Zamawiającego ze spłatą jakichkolwiek należności wobec Wydawcy, Wydawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania publikacji Reklam Zamawiającego lub działającej w jego imieniu lub na rachunek osoby fizycznej bądź prawnej, w tym Reklam, w odniesieniu, do których Zamówienia zostały już złożone, niezależnie do etapu ich realizacji, jak również odmówić przyjęcia nowego Zamówienia, jak również odstąpić od Zamówienia w całości bądź jego części - do czasu uregulowania należności przez Zamawiającego.
- Wydawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od publikacji Reklam w razie:
- braku współdziałania Zamawiającego przy wykonywaniu zlecenia,
- złożenia zasadnego wniosku o wszczęcie postępowania upadłościowego lub likwidacyjnego w stosunku do Zamawiającego,
- zaistnienia po stronie Wydawcy okoliczności uniemożliwiających realizację Zamówienia,
- innych ważnych okoliczności uzasadniających odstąpienie od realizacji Zamówienia.
- Zamawiający może odstąpić od Zamówienia w terminie do 30 dni roboczych przed datą dostarczenia Reklamy.
- Zamawiający jest uprawniony do odstąpienia od Zamówienia wyłącznie w przypadkach wskazanych w punkcie 24 oraz w niniejszym punkcie 25 niniejszego Regulaminu. W przypadku odstąpienia na podstawie punktu 24 niniejszego Regulaminu nie jest zobowiązany do zapłaty za zleconą Reklamę. W pozostałych przypadkach Zamawiający jest uprawniony do odstąpienia od Zamówienia wyłącznie za jednoczesną zapłatą odstępnego w wysokości równego 100% wartości zamówionej Reklamy (wskazanej w Zamówieniu). Wydawca nie ponosi względem Zamawiającego jakiejkolwiek odpowiedzialności z tytułu publikacji Reklamy pomimo odstąpienia Zamawiającego od Zamówienia, o ile Zamawiający odstąpił od Zamówienia w terminie uniemożliwiającym Wydawcy wstrzymanie publikacji Reklamy, natomiast Zamawiający odpowiada względem Wydawcy stosownie do punktu 5 niniejszego Regulaminu.
Reklamacje
- Wydawca zapewnia wydrukowanie zamówionej Reklamy na dobrym poziomie zgodnie z przyjętą powszechnie praktyką i standardami branżowymi. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek odstępstw jakościowych w publikowanych Reklamach, w nakładzie większym niż 100 sztuk Zamawiającemu przysługuje prawo do składania pisemnej reklamacji w ciągu 10 dni od daty otrzymania faktury, do której to reklamacji Zamawiający zobowiązany jest dołączyć egzemplarze dowodowe. Reklamacja powinna ponadto opisywać w sposób szczegółowy rodzaj wad lub usterek opublikowanej Reklamy wraz z uzasadnieniem.
- Niedotrzymanie terminu zgłoszenia reklamacji, niezachowanie wymaganej formy pisemnej i/lub nie dołączenie do reklamacji egzemplarzy dowodowych Czasopisma powoduje utratę przez Zamawiającego prawa do reklamacji Reklamy, jak też kolejnych dotkniętych wadą lub usterką publikacji tej Reklamy w wypadku jej cyklicznej emisji.
- Prawidłowe reklamacje będą rozpatrywane przez Wydawcę w terminie 30 dni roboczych liczonych o pierwszego dnia sprzedaży, z zastrzeżeniem pkt 30 poniżej. W przypadku, gdyby rozpatrzenie reklamacji wymagało dodatkowych opinii i/lub ekspertyz podmiotów trzecich, wskazany powyżej termin może ulec przedłużeniu o czas niezbędny na uzyskanie dodatkowej w/w opinii i/lub ekspertyzy od podmiotu trzeciego.
- Złożenie przez Zamawiającego reklamacji nie powoduje wstrzymania obowiązku Zamawiającego zapłaty za kolejne przyjęte do publikacji Reklamy. W przypadku, gdy Zamawiający nie uregulował w całości płatności wynikających ze złożonego Zamówienia Wydawca jest uprawniony do odmowy przyjęcia reklamacji lub wstrzymania jej rozpatrzenia do czasu uregulowania w całości płatności wynikających z Zamówienia.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie publikacji Reklamy lub wady druku spowodowane niewłaściwą treścią lub jakością materiałów reklamowych, jak również w sytuacji, gdy materiały reklamowe nie spełniają wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub w Specyfikacji technicznej. W wypadku otrzymania materiałów reklamowych niespełniających powyższych wymogów, Zamawiający traci prawo do ewentualnej reklamacji i zrzeka się z tego tytułu wszelkich roszczeń.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe na skutek okoliczności, na które nie miał wpływu, a które uniemożliwiły lub utrudniły produkcję lub dystrybucję wybranego magazynu, w szczególności mających charakter działania siły wyższej, takich jak pożar, powódź, strajki, zamknięcie granic, wojna itp., a także przerw lub zaprzestania prac drukarni, w której drukowane są Czasopisma lub zaprzestania wydawania Czasopisma, w którym Reklama miała być opublikowana. Zamawiający zrzeka się niniejszym dochodzenia roszczeń z powyższych tytułów wobec Wydawcy.
- W przypadku braku publikacji zamówionej Reklamy w ustalonym terminie z wyłącznej winy Wydawcy lub jej publikacji niezgodnie z Zamówieniem z wyłącznej winy Wydawcy Zamawiający ma prawo do otrzymania rekompensaty w postaci rabatu przy publikacji kolejnych Reklam w łącznej kwocie nieprzekraczającej wartości nieopublikowanej Reklamy lub dodatkowej jednorazowej publikacji Reklamy. W przypadku uznania reklamacji Strony zgodnie ustalą drogą negocjacji uzasadnioną wielkość i formę rabatu/dodatkowej jednorazowej publikacji Reklamy w zależności od stopnia lub wielkości błędnie wydrukowanego nakładu Czasopisma ze zleconą Reklamą.
- Niezależnie od postanowień pkt 32 odpowiedzialność Wydawcy jest ograniczona do wartości wynagrodzenia za opublikowanie Reklamy (tj. wynagrodzenia ustalonego w przyjętym zleceniu reklamowym) jak również wyłączona zostaje odpowiedzialność Wydawcy za utracone korzyści.
Ogólne warunki techniczne przygotowania reklam
- Dopuszczalne formaty plików reklamowych: PDF (jakość drukarska), TIFF, CDR (Corel Draw 11).
- Ogólne warunki techniczne: fonty zamienione na krzywe, modele koloru: CMYK, osadzone bitmapy o rozdzielczości 300 dpi, wymiary zgodne z formatem reklamy, w przypadku reklamy na spad (wszystkie całostronicowe) dodatkowo 5 mm z każdej strony na obcięcie.
Postanowienia końcowe
- Spory wynikające na tle niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Wydawcy.
- Zamawiający upoważnia Wydawcę do wystawiania faktur bez podpisu odbiorcy.
- Kary umowne przewidziane w niniejszym Regulaminie są płatne w terminie 14 dni od dnia wezwania do zapłaty. Wydawcy przysługuje prawo domagania się odszkodowania przewyższającego wysokość ww. kary umownej na zasadach ogólnych.
- Do spraw nieuregulowanych niniejszym Regulaminem będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia Zamówienia wymagają – pod rygorem nieważności – formy pisemnej zaakceptowanej przez Strony.
- Strony zapewniają się wzajemnie, że osoby je reprezentujące przy podpisywaniu Zamówienia są umocowane do skutecznego prawnie jej zawarcia.
- Strony postanawiają, że treść Zamówienia jest tajemnicą dla osób trzecich i nie może być ujawniona bez uprzedniej, pisemnej zgody drugiej Strony.
- Przeniesienie przez Zamawiającego uprawnień wynikających ze złożonego Zamówienia może nastąpić wyłącznie po uprzednim powiadomieniu Wydawcy i uzyskaniu jego pisemnej, pod rygorem nieważności, zgody.
- Wydawca jest uprawiony do zmiany niniejszego Regulaminu jak również Harmonogramów wydawniczych, Cenników oraz Specyfikacji technicznych w każdym czasie, przy czym zmiany te obowiązują od chwili ich opublikowania na stronie internetowej Wydawcy. Do Zleceń złożonych przed publikacją zmian, stosuje się dotychczasowe postanowienia zawarte w Zamówieniu. Wszelkie zmiany w zakresie czasopism wskazanych na stronie internetowej Wydawcy, w których możliwa jest publikacja Reklam obowiązują od chwili ich dokonania i nie stanowią zmiany niniejszego Regulaminu.
- Z zastrzeżeniem pkt. 2 w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy postanowieniami niniejszego Regulaminu a jakimikolwiek innymi postanowieniami zamieszczonymi na stronie Wydawcy lub opublikowanymi w jakikolwiek inny sposób, a dotyczącymi zasad publikacji Reklam obowiązują postanowienia niniejszego Regulaminu, które w takich przypadkach będą miały znaczenie rozstrzygające.